20 augustus 2006

Jules Verne en de maan

Deze week las ik De reis naar de maan van Jules Verne. Science Fiction vond ik als kind al interessant (vooral Torenhoog en mijlenbreed van Tonke Dragt, hoewel ik me nu niet meer kan herinneren waar het over ging, moet maar es op zoek naar dat boek) en nog steeds vind ik het een leuk genre. Jules Verne vind ik ook een geweldige schrijver, veel humor en leuke gezichtspunten. Wetenschappelijk weliswaar niet helemaal juist (tsja, als beta valt dat nou eenmaal nogal snel op), maar daarvoor is het ook SF. Vorig jaar las ik Journey to the centre of the Earth, ik denk dat ik dat zijn beste werk vind. Maar ook dit boek heb ik met plezier gelezen. Naar mijn idee zijn er betere vertalingen van, af en toe leek het een beetje een kinderboek, maar het verhaal sprak me aan.

Geen opmerkingen: