20 oktober 2006

Parfum

Een boek wat al een tijdje op mijn lijstje met boeken die ik echt binnenkort wil lezen stond: Het Parfum van Patrick Süskind. En daar stond dit boek niet voor niks, wat een indrukwekkend verhaal! Je gaat zelfs begrijpen waarom de moordenaar zo is.

De stijl van Süskind sprak me erg aan en ik vond de focus op geuren erg mooi. Het liet mij ook meteen anders naar de wereld kijken, of beter gezegd, ruiken. Geuren vielen me de afgelopen week veel meer op dan anders.
Ik ben benieuwd hoe lang dat zo blijft...

Het verhaal van Grenouille, de hoofdpersoon, spreekt zo aan, omdat je snapt waarom hij dingen wil, zijn obsessie voor geur. En je snapt vanaf het begin waarom, hij heeft zelf geen menselijke geur. Maar zijn eigen reukvermogen is geweldig, alles kan hij onderscheiden. Een interessante combinatie en goed uitgewerkt in dit boek. Een absolute aanrader!

3 opmerkingen:

Bibliofilos zei

Dit boek is een meesterwerk. Een van de beste boeken die ik gelezen heb!

Unknown zei

Een boek dat ik nooit zou kopen, laat staan lezen, werd een nieuwe leeservaring!

Boekenwijs zei

Mark, heb je de film ook gezien? Die is ook erg goed. Ik was bang dat die tegen zou vallen, maar dat was geenszins het geval/