17 april 2007

Hoge hakken en peterselie

Zit je net lekker in een leesritme (lekker weer, slechte televisie), komt project Euler op je pad. Voor de gemiddelde Nederlander waarschijnlijk niet zo interessant, maar ik vermaak me er prima mee (ik weet het, stiekem toch een beetje nerd...). En wie weet komen hier wiskundige lezer of lezende wiskundigen langs. Mij kost het in ieder geval al redelijk wat vrije avonduurtjes om toch maar weer een probleem op te lossen (terwijl ik ook zo graag wil lezen....).

Maar goed, toch las ik de afgelopen dagen ook nog: Hoge hakken en peterselie van Andreas Staïkos, één van de 3 romans in de bundel Verleiding. Deze bundel had ik ooit eens gekocht omdat ook Rode rozen en tortilla's van Laura Esquivel er in staat en ik dat toen wilde lezen (wat ik ook deed). Beide romans hebben dan ook veel van elkaar weg.

Twee Griekse buurmannen, Dimitris en Damocles, hebben een verhouding met dezelfde vrouw, Nana. Zodra ze dat door hebben, sloven ze zich uit met de maaltijden om Nana voor zich te winnen. Elkaar houden ze goed in de gaten, want nu ze weten wie hun rivaal is, zit het ze toch niet lekker. Voor wie kiest Nana?

Veel heeft het verhaal niet om het lijf, maar de recepten staan er tussen. Dus binnenkort maar es lekker Grieks koken!

1 opmerking:

Anoniem zei

en de film is ook zo leuk : "como aqua para chocolata" of zoiets,...