10 juni 2007

Peter Pan

Hoewel ik dacht dat ik vroeger de film Peter Pan wel gezien had, dan heb ik me die óf verkeerd herinnerd óf het is geen precieze weergave van het boek van J.M. Barrie óf ik ken alleen de trailer. In ieder geval wil ik hem binnenkort wel (weer) eens kijken, nu ik het boek gelezen heb. Een kinderboek van zo'n honderd jaar uit. En dat straalt het ook wel uit, af en toe wat betuttelend en een soms irritante alwetende verteller. En het willen hebben van een gezin voor een jong meisje, wel heel erg volgens het rolmodel.

Ik dacht dat Peter Pan een aardige jongen was en de kinderen alleen in een droom een nachtje meenam, maar eigenlijk vond ik Peter een irritante, arrogante jongen en de kinderen werden zelfs ontvoerd. Een minder vrolijk kinderboek dan ik verwacht had. Hoewel, de avonturen op Never-Never-land zijn natuurlijk geweldig, jongetjes die blij zijn dat ze eindelijk een moeder hebben in Wendy, die eigenlijk net zo oud is als zij, en uiteindelijk kapitein Hook wordt natuurlijk verslagen.

Geen opmerkingen: