23 september 2007

Vang me als ik val

Hoewel ik niet direct fan van Nicci French ben, heb ik toch al wel een aantal van hun thrillers gelezen. Alleen weet ik nooit welke... Alleen weet ik dat het lang geleden is, dus hun laatste 2 à 3 zeker niet. En toen stonden ze een maand geleden zomaar boeken van hen uit te delen op Utrecht CS en stond ik zomaar met Vang me als ik val in mijn handen. Een prima boek voor mee in het vliegtuig.

En een paar dagen later was het uit, toch weer meeslepend. Holly Kraus is heeft een nogal ruig leven. Maar nu wel heel erg ruig. Ligt dat echt alleen maar aan haarzelf? Is ze echt alleen maar manisch depressief? Of zit er meer achter? Schulden, slippertje, mensen die achter haar aanzitten. Maar krijgen die haar te pakken of was het een ander? Beetje een chaotisch verhaal waarbij ook de ware vriendschap tussen Holly en haar hartsvriendin en partner in het bedrijf mooi wordt beschreven.

Alleen niet hun beste boek, denk ik, voor zover ik me de anderen kan herinneren (ik vergeet altijd erg snel hoe een boek afloopt...). En toch, als de gelegenheid zich voordoet zal ik waarschijnlijk wel weer eens iets van ze lezen.

Geen opmerkingen: