06 december 2007

Dickens' ghoststories

Veel titels van Charles Dickens ken ik wel, maar ik heb nog maar weinig van hem gelezen. Vooral omdat zijn boeken redelijk dik zijn en ik al van meerdere mensen gehoord heb dat je het verhaal dat hij verteld ook in minder dan de helft van de pagina's kunt vertellen. En dat is nou net waar ik niet zo goed tegen kan. Dus eerst maar eens zijn Best ghost stories, een verhalenbundel met 12 korte en wat langere verhalen, waaronder natuurlijk A Christmas Carol.

En inderdaad is het af en toe wat langdradig, maar niet zo erg dat het me irriteert. Het zijn per slot van rekening ook oude verhalen. En het voorkomen van de geesten vind ik wel mooi, echt iets voor wat oudere thrillers, tegenwoordig zie je ze niet meer zo. Dus ene goede kennismaking met Dickens, wat mij betreft.

Geen opmerkingen: