01 januari 2008

2007 -> 2008

De eerste dag van het nieuwe jaar, een mooi moment om terug te kijken op het afgelopen leesjaar.

Het aantal gelezen boeken: 69, oftwel 30 meer dan vorig jaar. Niet meer hoeven afstuderen en een blog bijhouden werpen z'n vruchten af, ik lees veel meer. En gelukkig vind ik de tv ook vaak tegenvallen...

De boeken die me in positieve zin opvielen (die me meer brachten dan verwacht)
* DBC Pierre - Vernon God Little
* Kader Abdolah - De reis van de lege flessen
* John Steinbeck - Tortilla flat
* Franz Kafka - Het proces
* Rascha Peper - Rico's vleugels
* Fay Weldon - The life and loves of a she-devil

En de boeken die me in negatieve zin opvielen (die me minder brachten dan verwacht)
* Dalai Lama - Lief en leed
* BenoƮte Groult - Zout op mijn huid
* David Lawrence - Vier doden in een kring
* John Banville - The sea

En natuurlijk hoort er ook een vooruitzicht te zijn naar het jaar dat voor me ligt. James Joyces Ulysses ligt op de plank, maar ik betwijfel of ik daar al aan durf te beginnen.

Andere boeken waar ik naar uitkijk:
- Haruki Murakami - Kafka on the shore
- Dave Eggers - Een hartverscheurend verhaal van duizelingwekkende genialiteit
- Martin Amis - London fields
- Ian McEwan - Saturday

1 opmerking:

Anoniem zei

Dan heb je een leuk jaar voor de boeg - al moet ik zeggen dat ik London Fields nog niet gelezen heb. Veel plezier!

En over Ulysses: ik zou er gewoon in beginnen, rustig lezen, en even wegleggen wanneer je geen zin meer hebt. Er zit veel moois in, toch.