26 juli 2008

Door het oog van de naald

De volgende thrillerauteur die door mij getest werd: Ken Follett. Van hem las ik Door het oog van de naald, een boek dat door een aantal vrienden als z'n beste werk werd omschreven. En zoals me wel vaker gebeurd bij thrillers snapte ik daar de eerste paar pagina's niets van. Waar moest dit toch weer heen. Maar zoals ook vaak bij thrillers, als het verhaal duidelijk begint te worden kun je het boek bijna niet meer wegleggen. Ook dat was bij dit boek het geval.

Mijn twijfel over dit boek ontstond vooral omdat het over de Tweede Wereldoorlog gaat en van mij hoeft dat niet zo nodig. Maar als decor voor het jagen op een spion is het natuurlijk ideaal. Het boek is dan ook lekker spannend en het zou best echt kunnen gebeuren. En die historische context heeft zelfs wel wat. Het maakt het zeker spannender en goed te plaatsen.

Al met al weer een prima thriller/detective. Ik zal op de boekenmarkt in Deventer volgende week vast wel weer een boek van Follett meenemen.

Geen opmerkingen: