27 september 2008

'n Kleintje Krol

Van Gerrit Krol had ik nog nooit iets gelezen, zelfs niet ergens een column. In ieder geval niet dat ik me kan herinneren. Toen ik laatst 'n Kleintje Krol tegenkwam, met daarin korte stukjes uit zijn werk een recensie van een liefhebber leek me dat een mooie kennismaking.

Helaas viel dat een beetje tegen. Vooral omdat dit boekje met name een stuk reclame is, mede door toegevoegde recensie, en daar wordt ik altijd een beetje argwanend van.

Ook was ik niet heel erg onder de indruk van de schrijfstijl van Krol. Naar mijn idee toch wel erg direct. Niet meteen een stijl die ik een roman verwacht. Zijn observaties daarentegen vind ik dan wel weer aardig. Misschien dat ik toch nog eens een heel werk van hem moet proberen. Iemand suggesties welke?

Geen opmerkingen: