01 januari 2009

2008 -> 2009

Alweer een nieuw jaar. Een jaar waarin ik weer een aantal boeken hebben gelezen; 63 in totaal. Waarvan een aantal dunnetjes, zoals de literaire juweeltjes. Maar ook een aantal flink dikke. Gemiddeld dus wel ongeveer van een normaal formaat. En daarmee zes minder dan vorig jaar. En ik kan het me voorstellen. Ik heb wat minder vakantiedagen, intensiever (en leuker!) werk en besloot om te verhuizen. Eigenlijk nog een wonder dat het niet veel minder boeken zijn.

De boeken die me in positieve zin opvielen:
- Bill Bryson - The life and times of the thunderbolt kid (ben meteen Bryson-fan geworden)
- Tolkien - The lord of the rings (die had ik niet zo lang ongelezen hoeven laten staan)
- Marina Lewycka - A short history of tractors in Ukrainian
- LucĂ­a Etxebarria - Beatriz en de hemellichamen
- John Boyne - The boy with the striped pyjamas

De boeken die wat tegenvielen:
- Martin Amis - London Fields (log volgt nog, heb het 'bijna' uit)
- Joseph Conrad - Heart of darkness
- Frederik van Eeden - De kleine Johannes

En boeken die ik graag in 2009 wil lezen:
- Haruki Murakami - Kafka on the shore (stond er vorig jaar ook al op, dus dat moet er in januari maar eens van komen)
- Ken Kalfus - Een vreemdsoortig onheil
- William Boyd - Brazzaville beach
- Truman Capote - In cold blood

Nog genoeg te wensen dus voor dit jaar, tijd om meteen een boek in te duiken!

Geen opmerkingen: