17 maart 2009

Labyrinth

Al enige tijd stond Labyrinth van Kate Mosse bij mij in de kast. En ik heb met mezelf een regel dat ik geen boeken van auteurs mag kopen waar ik nog ongelezen boeken van in de kast heb staan, waar ik me aardig goed aan weet te houden. Alleen auteurs die zich al bewezen hebben voor me ontsnappen wel eens aan deze regel. En al meerdere malen heb ik in de verleiding gestaan om Sepulchre te kopen. Gelukkig heb ik nooit gedaan...

Labyrinth vond ik niet zo zeer een slecht boek, ik heb het met plezier gelezen, maar zodra ergens een graal in voorkomt, ben ik het al snel zat. Dan kan het verhaal nog zo spannend zijn en goed in elkaar zitten, want dat is wel het geval. Verhaallijnen in het verleden en het heden die samenvloeien, geheimen die tot het laatste hoofdstuk geheim blijven. Dus een goed geschreven boek, maar niet mijn genre.

Geen opmerkingen: