04 mei 2009

Ik ben geen tegenspreker

Het werd weer eens tijd voor een Literair Juweeltje. Afgelopen maand lag Ik ben geen tegenspreker van Marijke Höweler in de winkel. Aangezien dit een auteur is van wie ik nog nooit had gehoord, was ik wel nieuwsgierig.

En opnieuw bleek dat ik niet geschikt ben voor korte verhalen. Opnieuw begrijp ik niet wat de betekenis van het verhaal is en het is te kort om iets van de hoofdpersoon te vinden.

Dit boekje bestaat uit twee verhalen. De eerste over een katholiek meisje dat verliefd wordt op de pastoor. En dat is wederzijds, als jonge vrouw komt ze bij hem wonen. Het tweede verhaal gaat over een hoofdpersoon die op de tram staat te wachten en steeds bekenden tegenkomt. Beide verhalen worden gedreven door de kracht van de herhaling. Maar onder de indruk was ik niet, ik kon niks met deze verhalen.

Geen opmerkingen: