20 september 2009

De vrouw die met vuur speelde

Na Mannen die vrouwen haten werd het al snel tijd voor De vrouw die met vuur speelde van Stieg Larsson. Ik wilde toch graag weten hoe het verder zou gaan met Lisbeth Salander. En dat was anders dan ik verwachtte.

Dit boek beschrijft een heel ander verhaal dan deel 1, maar is even spannend. En ik vond het erg fijn om meer over Lisbeth te leren. Helaas is dat vooral omdat ze verdacht wordt van moord. Alles wijst naar haar, maar ik wil dat niet geloven. En gelukkig Mikael Blomkvist, wiens leven ze in deel 1 redde, ook niet. En verder verwacht ik dat het verhaal bekend is. En zo niet, dat wil je dit boek misschien nog graag lezen of het interesseert je totaal niet. Dus waarom daar op in gaan?

Het verhaal is spannend, de personen zijn interessant en hoewel het niet mijn idee was, het open einde zorgt er voor dat ik meteen verder ga met deel 3, Gerechtigheid.

Geen opmerkingen: