26 mei 2010

IJsprinses

Van Camilla Läckberg had ik al eens wat gekocht in een aanbieding. Maar als ik weet dat het een serie is, lees ik graag eerst het eerste deel. In dit geval IJsprinses. En omdat ik ondertussen ook wel geïnteresseerd in het concept 'dwarsligger': de dunne, kleine boekjes, die overdwars zijn gedrukt zijn. En dat beviel wel, bij het overstappen stop je em zo even in je jaszak.

Het verhaal is wat ik van een Scandinavische thriller verwacht: spannend, puzzelen, maatschappijkritisch en een persoonlijk leven voor de speurders. In dit geval zijn die speurders Erica (schrijfster) en Patrick (politieman). Een vroegere vriendin van Erica lijkt zelfmoord te hebben gepleegd. Maar zit er niet meer achter? Een familiegeschiedenis wordt ontrafeld.

Een boek, en waarschijnlijk een serie, die lekker wegleest en je laat meedenken. Het volgende deel staat al op de plank. En het zal wel niet heel lang duren voordat ik het lees. En meer dwarsliggers zullen misschien ook wel volgen, als ik interessante titels tegenkom.

Geen opmerkingen: