04 mei 2010

Twilight

De Twilight saga van Stephenie Meyer is een serie die ik waarschijnlijk alleen lees omdat ik die toevallig digitaal heb en ik aan het testen ben of ik het wat vind om e-books te lezen. Nu nog op m'n telefoon, waardoor ik dit het eerste deel, Twilight, voornamelijk in de trein las. Maar ik begin aan het lezen op de telefoon te wennen, dus misschien dat ik het ook sneller thuis zou gaan doen.

Het verhaal is redelijk dun. Bella wordt verliefd op vampier Edward en wordt redelijk eenvoudig opgenomen in de familie. En dat terwijl ze allemaal de wil om haar bloed te drinken (en in vampier te veranderen) moeten verdringen. En natuurlijk is de waarheid over de Cullens geheim. En hebben Bella's ouders geen idee van wat haar vriendje werkelijk is.

Best een aardig verhaal, aardig voor tussen de bedrijven door, en af en toe spannend, maar geen diep uitgewerkte karakters.

1 opmerking:

José zei

Na een tip ook in begonnen, ben het met je eens dat het idd vooral voor tussendoor is. Leest lekker weg, maar niet wat ik verwachtte.
Kwam toevallig op je blog ...geweldig!

Staan nog zeker 'to read' boeken tussen...

Gr. José.