10 juli 2010

High fidelity

Dit boek staat al jaren in m'n kast, ik denk zelfs dat het één van de eerste boeken was die ik kocht. En nu, ongeveer 700 boeken verder, lees ik het eindelijk. Geen idee waarom in High Fidelity van Nick Hornby niet eerder las. Ik kocht het heel bewust en was er echt nieuwsgierig naar. En het werd goed aangeprezen.

En het is ook een fijn verhaal. Goed geschreven, veel humor, medelijden met Rob (de sociaal onhandige hoofdpersoon), liefde en sex en veel muziek. Een boek wat ook het genre guy-lit (naast chick-lit) meekreeg. En dat is goed te begrijpen. Het leest lekker weg, prima voor een (veel te) warme zomerweek.

Het boek begint met een relaas over vijf vriendinnen van Rob met wie de relaties is verbroken. En dan komt de laatste verbroken relatie, in het heden, die met Laura. Hoe krijgt Rob z'n leven weer op de rails en misschien komt het toch weer goed met Laura. Dit alles tegen de achtergrond van de platenzaak dit Rob met twee anderen draaiende houdt. Veel muziekweetjes.

Nick Hornby heeft me met dit boek in zijn werk geïnteresseerd gemaakt. De film heb ik een tijd geleden eens opgenomen. Dit ga ik vanavond maar eens kijken.

Geen opmerkingen: