13 juli 2010

Wat te doen als iemand sterft

Hoewel ik voor mezelf graag volhoud dat ik vooral literatuur lees, ben ik eigenlijk ook wel weg van thrillers en mysteries. Zolang er maar wat te puzzelen valt. En m'n laatste Nicci French was alweer even geleden. Deze keer las ik Wat te doen als iemand sterft.

Het verhaal begint heftig. Bij Ellie staat de politie aan de deur, haar man Greg is bij een auto-ongeval om het leven gekomen. En naast hem zat een vreemde vrouw. Zijn minnares? Ellie wil dat niet geloven....

En dan begint de puzzel. Haar vrienden zetten zich volkomen voor haar in en proberen haar duidelijk te maken dat Greg toch blijkbaar een minnares had. Maar Ellie houdt vol en gaat op onderzoek uit. Is er echt iets anders aan de hand? En als dat zo is, zal ze er dan achter komen? Haar vrienden en de politie verklaren haar zo'n beetje, hoewel niet expliciet, voor gek.

Het blijft heerlijk ontspannen, zo'n boek. Medeplichtig staat hier nog op de plank en ik wil nog graag eens Tot het voorbij is lezen. De oudere boeken hoeven niet zo nodig, een deel daarvan (maar welke) las ik ooit eens. Maar het nieuwere werk blijf ik toch volgen. Altijd interessant genoeg voor een paar avondjes ontspanning.

Geen opmerkingen: