10 oktober 2010

Godenslaap

Dit is typisch zo'n boek dat je moet lezen als je er alle tijd voor hebt als je het gaat lezen. Godenslaap van Erwin Mortier is prachtig geschreven, maar daardoor moet je er wel je hoofd bij hebben en niet steeds korte stukjes lezen. En helaas is dat het enige waar ik de afgelopen weken tijd voor had. En daarnaast is het ook niet helemaal mijn stijl.

Het verhaal wordt vertelt door de oude Helena. Het verhaal van het broer die in WO-I moest vechten, van hoe ze haar man - oorlogsfotograaf - leerde kennen, over jaar ouders, die in de oorlog gescheiden van elkaar leefden, en over zichzelf, nu ze oud is. Over loopgraven, angst, vriendschap ondanks alles.

Misschien als ik dit boek eens lees als ik meer tijd heb en mijn hoofd van rustiger is, dat ik dan meer kan waarderen.

2 opmerkingen:

Koen zei

Jammer dat het (nog) niet heeft gebracht wat je er van verwachtte. Ik heb het nog op de plank liggen dus ik ben benieuwd. Ik zag dat je in LT het boek van Tabucchi "Pereira Maintains" had toegevoed. Ook ontvangen via Early Reviewers? Kreeg hem vandaag binnen ;-)

groet,

Koen

Boekenwijs zei

Dat is idd een Early Reviewer. Ik verwacht er over een paar weken aan te beginnen. Ben benieuwd wat je ervan vindt.