29 januari 2011

The lion, the witch and the wardrobe (Narnia II)

Deel twee in de Narnia serie, maar als eerste verschenen en waarschijnlijk de meeste bekende: The lion, the witch and the wardrobe. Twee broers en twee zussen zijn bij een professor op het platteland en ontdekken en geheimzinnige kast. Ze komen er door in een andere wereld: Narnia.

In Narnia heerst de heks. Het is er altijd winter, maar nooit Kerst. En ze wil de vier kinderen. Maar die ontmoeten de bevers en later ook Aslan. De zomer lijkt te komen...

Opnieuw een leuk verhaal, maar ik had dit toch echt liever gelezen toen ik een jaar of tien was. Voor nu wordt er te veel geduidt. En verwacht je van te voren al een goede afloop.

Ik heb altijd gedacht dat de zeven Narnia boeken een doorlopend verhaal vormden. En natuurlijk houden ze verband met elkaar, maar het zijn gewoon zeven verhalen. Dat denk ik althans nu, nu ik net begonnen ben in The horse and his boy.

Geen opmerkingen: