20 februari 2011

All-inclusive

Een zogenaamde literaire thriller op z'n tijd vind ik wel wat, maar Suzanne Vermeer is niet mijn schrijfster. Ik las haar debuut, All-inclusive. En hoewel het een aangrijpend verhaal is, spannend is het zelden.

Chantal en Jeroen verliezen tijdens een all-inclusive vakantie in Turkije hun tweelingzoons, ze verdrinken in het zwembad. Na al het verdriet komt de vraag of dat wel toeval is. Naast deze hoofdlijn is het vooral het verhaal van de stroefe verhouding tussen Chantal en haar grootmoeder, de groeiend zelfvertrouwen van Chantal en hoe als stel verder te gaan na zo'n verlies.

Het verhaal op zich is niet eens zo slecht, maar geen thriller. En het is mijn schrijfstijl niet, er wordt te veel uitgelegd, te veel benoemd, te veel gezeurd. Dus geen auteur om snel naar terug te grijpen, dit genre heeft boeken te bieden de me waarschijnlijk meer zullen aanspreken.

Geen opmerkingen: