29 mei 2011

Cooking up murder

Veertien uur in de bus en een aantal middagen aan het strand. De gelegenheden om te lezen. Alleen ken ik mezelf en ik nog al snel afgeleid door alles wat er om me heen gebeurd. Dus koos ik voor tijdschriften en een eenvoudig te volgen boek: Cooking up murder van Miranda Bliss. Een cozy mystery, met genoeg spanning en chicklit humor om me te vermaken.

Annie en Eve gaan samen op kookcursus, Eve's manier om Annie op te fleuren na een gebroken huwelijk. Op de eerste avond zien ze mede-cursist Beyla ruzien met Drago, iets later vinden ze hem stervende op de parkeerplaats... Eve's ex-vriend en politieman Tyler voert het onderzoek uit. Eve wil hem te slim af zijn en slaat met Annie aan het sporen.

Natuurlijk is niets wat het lijkt en wordt er vanalles verkeerd geinterpreteerd, maar uiteindelijk komt de waarheid boven tafel. Een verhaal volgens het vaste stramien van een cozy mystery, met aan het eind van het boek de tijdens de kookcursus besproken recepten (ik kreeg niet meteen de wens het ook te koken). Prima eenvoudig vermaak, niet meer, niet minder. Precies wat ik vooraf verwachtte.

Geen opmerkingen: