19 juni 2011

Het aapje dat geluk pakt

Omdat ik de laatste tijd het gevoel heb behoorlijk rond te rennen en het soms een eeuwigheid lijkt te duren voordat ik een boek uit heb, heb ik een stapeltje dunne boeken samengesteld, om zo toch het idee te krijgen eens iets uit te krijgen. Niet dat het echt helpt, het schiet nog steeds niet op. En laat ik over bloggen maar zwijgen. Het aapje dat geluk pakt van Arnon Grunberg heb ik al een week uit. En er staat me nog een flinke rij drukke weekenden te wachten, maar doordeweeks wordt het, na komende week, waarschijnlijk weer iets rustiger (hoop ik).

Ik houd eigenlijk helemaal niet van Grunbergs werk. Maar dit dunne werkje stond al tijden in de kast. Een verhaal over de Nederlandse tweede man van de ambassade in Peru, Jean Baptist Warnke. Een dipl0maat zonder mening. Tot hij wordt verleid door de Peruaanse Malena. Opeens lijkt heel zijn huidige leven zinsloos. Maar is Malena wel zo onschuldig en alleen op een minaar uit?

Een verhaal dat past in het werk van Grunberg en waar ik niet warm voor loop. Niet erg, mijn mening weer bevestigd. Misschien dat ik ooit nog eens in Tirza begin, misschien dat ik dat maar beter kan laten.

3 opmerkingen:

Boekhapper zei

Het klinkt wel erg gestresst, Boekenwijs. Rustig aan, lezen (en bloggen) is een hobby voor ons toch? Ik gooi je niet meteen uit de Reader als het een paar weken stil is :-)
Grunberg heb ik zelf ook niets mee, al hebben meerdere mensen mij verzekerd dat Tirza echt anders is. Maar ik ga er toch maar niet aan beginnen.

Boekenwijs zei

Ach, ik de weekenden doe ik mezelf aan en ik doe vooral veel leuke dingen, maar ik zou soms zo graag een dagje languit op de bank liggen met een boek en verder niets hoeven :)

Koen zei

Hahaha, ik ken het. Heb op het moment ook andere dingen aan het hoofd dan lezen en bloggen. Schiet ook even niet op. Het is niet anders, ik ga langzaam maar zeker door het boek heen (want aan het boek ligt het zeker niet). Ik heb Tirza gelezen en vond het wel leuk, maar niet meer dan dat. Heb nog wel de nieuwe Grünberg liggen, dat dan weer wel maar ik noem me geen fan.