18 oktober 2011

De familieblues

Ik weet niet of ik ooit zelf een boek van Yvonne Kroonenberg zou kopen, maar ik kreeg De familieblues voor mijn verjaardag. En ik heb met er toch een paar uur mee vermaakt en weer eens nagedacht over familie.

Het boek bestaat uit korte hoofdstukken, allemaal gerelateerd aan specifiek familielid: moeders, vaders, broers, zussen, opa's, oma's, ooms, tantes en ook tweelingen, familievetes en schoonmoeders. Alle anekdotes zijn autobiografisch of opgetekend naar contact met vrienden en vreemden. Elk hoofdstuk bevat wel iets herkenbaars. En gelukkig ook een heleboel dingen die gelukkig in m'n familie niet voorkomen.

Misschien in het dagelijks leven niet bijzonder hecht, als we elkaar nodig hebben zijn we er. En we hebben ook veel lol samen, zolang het maar niet te vaak is. Zo slecht heb ik het dan toch niet getroffen...

Geen opmerkingen: