17 december 2011

Getting Lucky

Een mystery zo af en toe vind ik wel erg fijn. En zo las ik anderhalve maand geleden Getting Lucky van DC Brod. Gekregen via Netgalley met het verzoek pas een recensie te posten rond de publicatiedatum (morgen).

Het boek viel me eerlijk gezegd nogal tegen. Het mysterie is een 'hit and run', oftewel, iemand is doorgereden nadat Claire, een jonge reporter, dodelijk is aangereden. Maar is het wel een ongeluk? Waarom zou Claire op dat tijdstip daar haar hond uitlaten. Robyn Guthrie, die haar verhaal gaat afmaken, gaat op onderzoek uit...

Ergens heb ik een idee dat het een vervolgverhaal is, want ik lijk af en toe wat te missen over de personages. Of dat echt zo is, heb ik alleen niet kunnen vinden. Verder is het verhaal toch redelijk standaard en wat voorspelbaar. Geen vernieuwende thriller en geen onverwachte thema's. Oftewel, prima leesbaar, maar er zijn zeker betere thriller/detectives te vinden...

Geen opmerkingen: