01 januari 2012

2011 -> 2012

En alweer is er een jaar voorbij, het lijkt elk jaar wel sneller te gaan. Hoewel ik minder las dan de afgelopen jaren (maar 56), was het toch een goed leesjaar. Ik heb de Nederlandse literatuur opnieuw ontdekt en een aantal goede boeken gelezen. En dat ik minder las, tsja, in mijn vrije tijd was het gezellig drukker en de laatste maanden op m'n werk was het wat meer stressen.

De toppers van dit jaar (in chronologische volgorde):
* Suzanna Jansen - Het pauperparadijs
* Monique Roffey - The white woman on the green bicyle
* Bernard Schlink - The reader
* Tom Rob Smith - Kolyma
* Frank Westerman - De graanrepubliek
* Kees van Beijum - Dichter op de Zeedijk

Dit jaar wil ik echt meer klassiekers gaan lezen (zie mijn vorige post) en blijf ik ook de Nederlandse literatuur trouw. Wn dit jaar wordt het ook wel eens tijd voor de volledige Hitchikers guide (ik las ooit de eerste twee delen).

En verder zie ik wel wat ik allemaal tegenkom.

1 opmerking:

Koen zei

Voor mij was het een slecht leesjaar, veel minder boeken dan normaal. Eigen keus, even druk met andere dingen. Het Pauperparadijs heb ik ook nog liggen, dus ik ben benieuwd...lijkt me een mooi boek. We zijn overigens al weer bezig met de voorbereidingen voor een nieuwe bloggersbijeenkomst ergens in maart/april. Je hoort nog ;-)