05 maart 2012

The hithchiker's guide to the galaxy

Een van de dingen die ik dit jaar wil lezen is The ultimate hitchiker's guide van Douglas Adams, een trilogie in vijf delen. De eerste drie delen las ik al eens, maar met zulke grote tussenpozen dat ik het verhaal steeds kwijt was. Tijd voor herlezing en afronden.

Deel 1 is uit, The hitchhiker's guide to the galaxy. Een must-read voor nerds. Eindelijk weten we waar de Babelfish (vertaalsite van yahoo) en Trillian (nerdy msn) vandaan komen. En natuurlijk dat HET antwoord 42 is, alleen weet niemand de ultieme vraag.

Toen ik dit boek de eerste keer las, vond ik het geloof ik beter. Nu vind ik de grappen stiekem toch wel wat flauw. Maar mijn Engels is beduidend beter dan zes jaar geleden, toen ik dit boek voor het eerst las, dus dat helpt dan weer wel. Verder aardig vermaak en deze keer wil ik wel weten welke avonturen Arthur Dent met Zaphod Beeblebrox gaat meemaken in het grote universum.

Geen opmerkingen: