21 mei 2012

Banden

Het boekje Banden van Niels en Lydia Rood las ik alweer een tijdje geleden en was ik volkomen vergeten hier te vermelden. Misschien ook niet zo gek, aangezien ik het als een tussendoortje las en het niet al te veel om het lijf heeft.

Het verhaal gaat over ingesproken cassettebandjes (eerste publicatie van dit boek is 1990) voor meditatie. Goeroe Nasole spreekt ze in en verkoopt ze via Funlimited. Maar opeens zijn er meer inkomsten dan er bandjes verkocht zijn. En er komen mensen om die naar de bandjes luisteren. Al snel blijkt dat er valse exemplaren in omloop zijn, met verwoestend effect.

Ik kwam erbij om dit boek te lezen omdat ik lang geleden het boek Gerecht van dit duo wel aardig vond. Banden vond ik wat minder, maar evengoed ook wel aardig. De speurtocht naar het bedrog is interessant en je komt de verschillende kanten van mensen tegen. Leuk voor tussendoor.

Geen opmerkingen: