09 januari 2013

Het jaar dat ik 30 werd

2012 was het jaar waarin ik 30 werd. En daarom was het ook het perfecte moment om Het jaar dat ik 30 werd van Aaf Brandt Corstius te lezen. Ik lees haar columns in de Volkskrant sowieso altijd met plezier, dus dat is was een goed teken.

En ook dit boek met verzamelde columns las ik met plezier. Wel apart om te lezen over haar niet lopende relatie met Meneertje Knipperlicht (Arnon Grunberg, las ik elders op internet, dat wist ik dan weer niet) in New York, terwijl je weet dat ze ondertussen een vaste relatie en twee kinderen in Amsterdam heeft.

Het boek is vooral hilarisch, mijn eigen soms wat hectische leven lijkt er ontzettend overzichtelijk en simpel bij. En hoewel ik mezelf soms gek kan maken, ik geloof dat Aaf erger is. Een leuk boek, ook als je niet net 30 bent geworden.

Geen opmerkingen: