06 januari 2013

Zondaarskind

Zondaarskind in het het eerste echte boek van Marion Pauw dat ik 'lees'. Eerder las ik al wel het verhaal Lolliepop. Dit boek luisterde ik afgelopen zomer en ik kwam er maar niet toe om er eens over te schrijven. Waarschijnlijk ook omdat ik het in delen luisterde, met daartussen grote tussenpozen. En m'n hoofd stond totaal niet naar schrijven...

Maar aan het begin van het nieuwe jaar toch een mooi moment om nog wat achterstallige reviews te laten verschijnen. En dan met frisse moed aan een nieuw jaar te beginnen.

Dit boek luisterde ik met plezier. Een verhaal over wraak. En dat op leeftijd. Truitje, weeskind na een brand, heeft een zware jeugd en heeft het nog zwaarder als werkster bij een welgesteld gezin. Ze houdt van de oudste zoon, Waldemar, en hij doet alsof hij van haar houdt. Maar dat kan natuurlijk nooit goed gaan.

Als ze oud is, ontmoet ze Frederique, de vrouw van Waldemar, weer. En dan wil ze alleen nog maar wraak nemen...

Een spannend verhaal, precies goed om naar te luisteren tijdens het wandelen!

Geen opmerkingen: