27 mei 2013

De twaalf

Vorig jaar las ik De oversteek van Justin Cronin. Dat bleek deel één van een trilogie te zijn. Ondertussen is het tweede deel, De twaalf, alweer een halfjaar uit en las ik het de afgelopen maand.

Opnieuw kostte het me redelijk wat moeite om in het verhaal te komen. We gingen weer terug naar het heden, terwijl ik nieuwsgierig was naar de toekomst, naar hoe het de mensen van wie ik een jaar geleden afscheid genomen had, verder was vergaan. En daar kwam ik achter, maar ik moest er zo'n 200 pagina's op wachten. Toen ik daar eenmaal aan toe was, kon ik ook nog maar slecht stoppen met lezen.

Tsja, wat kan ik over de inhoud vertellen, zonder ook spoilers van deel 1 weg te geven? De wereld, in ieder geval Noord-Amerika, is overspoeld met vampierachtige wezens. En daar tussen leeft nog een groepje mensen. Hoe weten zij te overleven. En wat is Amy? Ze was al raadselachtig en dat wordt in dit boek alleen maar erger.

Tijd om te wachten op deel drie: The city of mirrors, dat volgend jaar zal verschijnen. Want opnieuw wil ik weten hoe het verder gaat?

Geen opmerkingen: