20 mei 2013

DNF: The best of Connie Willis

Dit boek kreeg ik via Netgalley. Van de auteur Connie Willis had ik vaker gehoord, hoewel ik hier waarschijnlijk twee verschillende auteurs door elkaar haal en dacht dat het om Wilkie Collins ging, een auteur waar ik wèl echt geïnteresseerd in ben, maar nog nooit iets van gelezen heb.

Dit boek bestaat uit verhalen met veel science fiction en verdraaide werkelijkheden. Hoewel ik dat af en toe best wel kan waarderen, kost dit me in korte verhalen te veel moeite. Voordat ik de wereld en de achtergrond van het gebeurde een beetje begrepen heb, is het verhaal al weer afgelopen. 

Het leukste verhaal dat ik wel uit kreeg vond ik At the Rialto. Hierin vindt een congres over kwantummechanica plaats en loopt alles net zo door elkaar als alles door elkaar loopt als het om kleine deeltjes gaat. Leuk verzonnen en goed uitgewerkt.

En dat is met alle verhalen wel het geval, het zit allemaal goed in elkaar. Het is alleen niets voor mij.

Geen opmerkingen: