31 december 2013

De bijzondere kinderen van mevrouw Peregrine

Het is alweer tijd voor nieuwe boeken in de Vakantiebieb. Een enorme hoeveelheid zijn het er deze keer (begin december - eind januari). De hele verzameling komt op mij wat zwaarmoedig over, met veel boeken met verhalen in het verleden en veel oorlog. Geen idee hoeveel ik er uiteindelijk van zal lezen.

De bijzondere kinderen van mevrouw Peregine, geschreven door Ransom Riggs, was ik al op meerdere blogs tegengekomen en het trok mijn interesse. De cover heeft iets mysterieus en daar heb ik de laatste tijd steeds meer oren naar. Jammer alleen dat er toch weer iets vampier-achtigs inzit, want daar heb ik dan weer helemaal niets mee.

Het verhaal gaat over Jacob, die een bijzonder band heeft met z'n grootvader. Z'n grootvader heeft hem ook vaak bijzondere foto's laten zien van bijzondere mensen. Jacob heeft het idee dat die getruukt zijn. Maar als z'n grootvader overlijdt begint er een zoektocht. Met z'n vader vertrekt hij naar een klein eiland bij Wales om het weeshuis waar z'n vader heeft gezeten in de oorlog op te zoeken. En hij vindt het, en na wat tijdreizen ook de bewuste kinderen.

Interessant en spannend verhaal, een beetje van de gebaande paden af, over een jongen die heftige keuzes moet maken. 

Geen opmerkingen: