03 december 2013

Een zomer zonder slaap

Boek nummer 10 voor Ik lees Nederlands en daarmee heb ik de challenge gehaald. Boek nummer 10 is geworden Een zomer zonder slaap van Bram DeHouck. Na Hellekind het tweede boek dit jaar dat ik van deze auteur las. Beiden via de Vakantiebieb. Een schrijver waarvan ik had bedacht wel eens iets te willen lezen en opeens zomaar een eenvoudige mogelijkheid had.

Hoewel beiden spannend is dat ook wel zo ongeveer de enige overeenkomst tussen de beide boeken. Een zomer zonder slaap is behoorlijk wat absurder dan Hellekind. De slager van Windhoek slaapt amper nog sinds er windmolens geplaatst zijn. Ze maken een ondraaglijke herrie. Z'n concentratie breekt. En dan raakt zijn zoon ook nog betrokken bij een opstootje. Eén en ander resulteert in afnemende klandizie. Er dreigt gekte in het dorp...

Meer valt er eigenlijk niet te zeggen. Alle gebeurtenissen hangen met elkaar samen en verder speelt dom toeval een belangrijke rol in de drama's in dit boek. Zelf ben ik meer van het psychologische drama in Hellekind, maar ook dit boek las ik met plezier.


Dit is het 10e boek dat ik las voor "Ik lees Nederlands!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Gefeliciteerd! Goed van je dat je het gehaald hebt.

Boekenwijs zei

Dank je wel! Ik heb met veel plezier meegedaan. Het idee dat Nederlandse literatuur niet zo interessant is, is nu wel weg. Jammer dat het literatuur lezen op de middelbare school daar toch wat schuldig aanwas...