01 december 2013

Practical Jean

Het kostte me veel moeite om Practical Jean van Trevor Cole te lezen. Waarom precies, dat weet ik eigenlijk niet. Ik begon er tijdens m'n zomervakantie in, kwam halverwege en legde het boek een aantal maanden aan de kant. En toen ik het weer oppakte had ik het zomaar in een paar dagen uit.

Jean is van middelbare leeftijd en heeft net haar moeder een tijd lang verzorgd, totdat ze overleed. Deze ervaring heeft zoveel met Jean gedaan, dat ze oud worden verschrikkelijk vindt. Geen van haar vrienden mag dat vreselijke lot overkomen. En zo wordt Jean een gevaar voor de mensen van wie ze het meeste houdt.

Het uitgangspunt is origineel en onverwacht. Maar ergens wil het verhaal niet me niet helemaal grijpen. Misschien omdat het net niet geloofwaardig overkomt. Of ik las het boek gewoon op het verkeerde moment...

Geen opmerkingen: