11 december 2013

Vijf strippen

Boek 11 van 10 voor Ik lees Nederlands: Vijf strippen van Wiegertje Postma. Sinds ik lid ben van de bibliotheek lees ik meer (tijdsdruk?) en op de een of andere manier kom ik vaak met Nederlandse schrijvers thuis. Beiden vind ik geen probleem :) ook al staat mijn kast met ongelezen boek ook bomvol.

Vijf strippen beschrijft drie busritten op dezelfde buslijn. Drie opeenvolgende ochtenden. Een deel van de mensen is hetzelfde, andere 'zien' we slechts één keer. We beleven de rit mee uit de ogen van meerdere reizigers. Grappig om te zien dat ze (of wijzelf als we in de bus zitten) allemaal hele andere dingen waarnemen en anders interpreteren.

Er zijn meerdere plots en de spanning loopt over de dagen op. Knap, met drie busritten en een stuk of 10 reizigers. Tien totaal verschillende mensen. Deze fragmentarische stijl, daar houd ik wel van. Ik las dit boek met veel plezier.


Dit is het 11e boek dat ik las voor "Ik lees Nederlands!

Geen opmerkingen: