08 januari 2014

Half mens

Het jaar begon met het lezen van een mooi boek: Half mens van Maartje Wortel. Een boek dat al een tijdje op m'n wenslijstje stond en daar gelukkig ook duidelijk op thuis hoorde.

Twee levens kunnen op zoveel verschillende manier met elkaar verweven raken. In het geval van Elsa en Michael is hier een verkeersongeval voor nodig. Slachtoffer Elsa en bijrijder Michael: ze raken op gefascineerd door elkaar.

Het boek is ook schitterend geschreven. Het bestaat uit drie delen, waaromheen één van de juryleden van rechtzaak zijn visie geeft. Telkens als ik hem bijna vergeten ben, want hij doet er niet heel erg toe en is erg irritant, komt hij weer in beeld. Het echte verhaal wordt verteld door Michael en Elsa. In korte, niet-chronologische hoofdstukken. Het kost soms even moeite, maar dat maakt het juist mooi.

Met dit boek is het leesjaar dus goed begonnen. En er is net een nieuw boek uit van Maartje Wortel: IJstijd. Dus die staat nu op m'n wenslijst.

Dit is het 1e boek dat ik las voor Ik lees Nederlands!

2 opmerkingen:

Inge zei

Altijd fijn wanneer iemand enthousiast over een boek is. Zelf begin ik binnenkort aan 'IJstijd', ik verheug me erop!

Prowisorio zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.