20 maart 2014

Een mooie jonge vrouw

Op de terugreis zondag was het tijd voor het boekenweekgeschenk: Een mooie jonge vrouw van Tommy Wieringa. Een boek waar ik toch wel een beetje met gemengde gevoelens aan begon. Een boekenweekgeschenk wil nog weleens tegenvallen en ook bij Tommy Wieringa wil ik nog weleens twijfelen. Hoewel dat uit mijn blogs van Joe Speedboot en Alles over Tristan. Vooral over dat laatste boek is mijn herinnering anders, dus waarschijnlijk vervormt.

Na een paar dagen is het verhaal in dit boek al behoorlijk vervaagt. Dat komt waarschijnlijk omdat ik om de een of andere manier een aantal boeken aan het lezen ben waarin de relatie tussen een jonge vrouw en een wat oudere man een hoofdsrol speelt. Ik blijf vooral in de war met Dorst van Ester Gerritsen, dat ik op dit moment ook aan het lezen ben....  


In Een mooie jonge vrouw gaat het over de relatie tussen Edward en Ruth. Edward is een succesvol bioloog en kijkt realistisch naar de wereld. Ruth is nog jong, vegetariër (Edward doet dierproeven) en idealistisch. Dat schuurt. Ruth vraagt zich af of Edward weet wat pijn is. Kunnen ze hun relatie redden met een kind?

Dit is het 5e boek dat ik las voor Ik lees Nederlands!

2 opmerkingen:

Koen zei

Ik heb dit jaar voor het eerst sinds jaren geen boek in de boekenweek gekocht en heb het geschenk dan ook niet. Het gekke is dat ik het bijna nergens tegenkom. Die van jou is de 2e, de 1e was ook niet laaiend enthousiast. Ik ga er maar niet achteraan ;-)

Boekenwijs zei

Op de één of andere manier heb ik toch de neiging om in die week altijd wel iets te kopen. En deze keer kwam het me extra goed uit als treinkaartje en leesvoer in één :)