13 maart 2014

The great Gatsby

Eerder las ik van F. Scott Fitzgerald al eens The curious case of Benjamin Button. Het werd nu tijd voor zijn meest bekende werk: The great Gatsby. Opnieuw getriggerd door de film die vorig jaar uitkwam en die ik ook nog eens wil gaan zien (mezelf kennende kan het nog wel een paar jaar duren voordat ik daar aan toe ga komen).

Wat ik er precies van moest verwachten, wist ik eigenlijk helemaal niet. Een liefdesverhaal en veel ingewikkelde relaties. Normaal niet echt iets waar ik warm voor loop, maar deze keer toch wel. Helder geschreven, beetje spanning en verhoudingen die veranderen van liefde in haat.

Eigenlijk is het verhaal briljant samengevat in de afbeelding hier links die ik op internet tegenkwam.

Opnieuw een klassieker die ik wel kon waarderen. En volgens mij heb ik nog wel meer boeken van deze auteur op de plank staan. Wees dus niet verbaasd hem hier in de toekomst weer tegen te komen.


Geen opmerkingen: