29 juni 2014

Het verdwijnen van Robbert

Prachtig geschreven en het leest ook nog eens als trein. Veel te snel lees je Het verdwijnen van Robbert van Robbert Welagen uit. Jammer, want het was erg meeslepend.

Na het verschijnen van zijn debuutroman vertrekt Robbert halsoverkop. Al z'n spullen heeft hij verkocht en hij neemt de trein naar Duitsland. Daar zoekt hij een niet al te grote plaats en huurt een appartement. Daar hoopt hij jeugdliefde Chloe te vergeten. Chloe die ondertussen getrouwd is. En natuurlijk wordt Robbert wel gevonden. Maar weggaan was een keuze...

Het verhaal is zowel dramatisch als grappig. De nominatie voor de Libris literatuurprijs is zeker wel te verklaren. Helaas is het verhaal bij mij niet ontzettend goed blijven hangen. Deels denk ik doordat ik het boek misschien in een te korte tijd heb willen lezen (ochtendje). En misschien omdat er niet heel veel gebeurd. Maar dat geeft niet, want de stijl blijft. Mooie zinnen, ik kan dat steeds meer waarderen. Dus een schrijver om in de gaten te houden als je daarvan houdt.


Dit is het 11e boek dat ik las voor Ik lees Nederlands!

Geen opmerkingen: