25 maart 2015

UP

Nooit had ik erover nagedacht dat er een vervolg zou verschijnen op PAAZ. Myrthes alter ego Emma was toch vertrokken van de PAAZ en het leek goed met haar te gaan. Dat leek het inderdaad, maar een paar jaar later was ze terug. En dat beschrijft Myrthe van der Meer in UP.

Er is namelijk meer aan de hand dan 'alleen maar' een diagnose Asperger. Na maanden lang depressief te zijn geweest, is Emma net een tikje te vrolijk voor haar psychiater en hij besluit haar opnieuw op te laten nemen. Tegen Emma d'r zin, maar voor haar eigen bestwil.

Ondertussen is er veel veranderd op de PAAZ en dan vooral op het gebied van bezuinigingen. En ook Emma is veranderd: deze keer weet ze wat haar te wachten staat en durft ze ook aan te geven als iets haar niet bevalt. Wat een groei in twee jaar! Er volgt een nieuwe diagnose, nieuwe medicijnen, maar minder groepstherapie. Een duidelijk korter verblijf, maar met evenveel enthousiasme en humor beschreven. 

Met de sprongen die Emma gemaakt heeft, verwacht ik geen nieuwe psychiatrische roman meer, maar gelukkig schrijft Myrthe van der Meer ook andere romans. Afgelopen december las ik Kalf van haar en ik verwacht van haar nog veel goeds.

Leuke video in dit verband: 24 uur met... Myrthe van der Meer.




Dit is het derde boek dat ik las voor Ik lees Nederlands!

Geen opmerkingen: