26 september 2015

De dood van de nachtegaal

De thrillers van Lene Kaaberbol en Agnette Friis zijn altijd donker, snijden een maatschappelijk thema aan en je moet er goed je hoofd bij houden om het geheel te volgen. Ik denk dat ik wel het een en ander gemist heb, want ik heb er best lang over gedaan om dit boek uit te krijgen. Jammer, want deze schrijvers verdienen meer, hun boeken zijn goed geschreven en zitten goed in elkaar.

Een Oekraïnse vrouw wordt verdacht van de moord op haar Deense verloofde. Maar is zijn wel echt de schuldige? Hulpverlener Nina Borg twijfelt. En wie zit er achter de jonge dochter van de Oekraïnse aan?

Er blijkt meer aan de hand, in de jaren 30 is er al iets gebeurd in de Oekraïne, wat nu nog gevolgen heeft.

Een goed boek, dat ik wellicht nog eens lees als ik het in een kortere tijd kan uitlezen.


Geen opmerkingen: