23 september 2015

De eetclub

Omdat het vervolg van De eetclub (Debet) een paar maanden geleden in de selectie van Elly's Choice zat, vond ik het weleens tijd worden om De eetclub van Saskia Noort te gaan lezen. Van deze auteur luisterde ik als een Nieuwe buren en dat was geen doorslaand succes, dus enige terughoudendheid had ik wel. En dat bleek terecht.

Voor mij kwamen er iets teveel personages in dit boek voor, die niet genoeg van elkaar verschilden om te onderscheiden en daarnaast hadden ze ook vele verschillende onderlinge (seksuele) relaties. Ik vond het erg verwarrend.

Het verhaal begint met een brand en daarmee het overlijden van een van de mannen van de eetclub. Maar was is eraan vooraf gegaan. En is dit eigenlijk wel een groep echte vrienden? Al snel blijkt er veel vertroebeld in de deze Gooische gemeenschap.

Debet zal ik waarschijnlijk wel gaan lezen, maar ik betwijfel of ik ooit fan ga worden van Saskia Noort.




Dit is het twaalfde boek dat ik las voor Ik lees Nederlands!

Geen opmerkingen: