04 januari 2016

Mooie mama's

Het was al lang geleden dat ik iets van Ronald Giphart las en behoorde niet direct tot de fans. Maar aan de andere kant lazen z'n boeken altijd wel lekker weg. Drie verhalen in de bundel Mooie mama's klonk goed.

En de verhalen zijn ook goed. Vooral om ze alle drie worden verteld vanuit een onverwachts gezichtspunt. In 'De wake' is dit een net overleden man die zijn wake beluisterd, in 'Mooie mama's' is het een jongetje die in coma in het ziekenhuis ligt en in 'Hartstocht' het hart van een 20-jarige Indiase vrouw. 

Het studentikoze aan Giphart heeft me altijd wat tegen gestaan en dat zegt waarschijnlijk het meeste over mezelf. Ik heb het gewoon niet zo op het studentencorps, als student niet en nog steeds niet. 

Deze bundel heeft me van begin tot einde geboeid en meegesleept. Zeer lezenswaardig.




Dit is het twintigste boek dat ik las voor Ik lees Nederlands!

Mooie mama's van Ronald Giphart verscheen eerder onder de titel 'De wake'.

Geen opmerkingen: