24 februari 2016

Waarom ik soms op en neer spring

Op de een of andere manier wordt ik altijd aangetrokken door boeken die een link hebben met autisme. Het is een stoornis die me fascineert en ik heb veel bewondering voor degenen die zich in deze prikkelvolle wereld overeind weten te houden, terwijl ze structuur verlangen.

Zo kwam Waarom ik soms op en neer spring van Naoki Higashida op mijn pad. In dit boek beantwoord een dertienjarige autistische jongen vragen over autisme. Hij doet dit op een ontzettend inlevende manier. Iets waarvan wij altijd denken dat autisten dat niet kunnen. Maar uit dit boek wordt me duidelijk dat inleven niet het probleem is, maar zich juist uitdrukken.

Het boek leest erg makkelijk, door de vraag-antwoord manier. Maar eigenlijk doe je het meer recht door af en toe een stukje te lezen. Ik vond het er interessant.

Geen opmerkingen: